top of page

Vyhledávání

Pro „“ bylo nalezeno 111 výsledků.

Příspěvky na blogu (89)

  • ​Udržitelnost jako konkurenční výhoda: Hotel Moráň

    ​V dnešní době čelí sektor HORECA (hotely, restaurace, kavárny) rostoucímu tlaku na implementaci udržitelných a ekologických praktik. Zákazníci stále více preferují podniky, které minimalizují svůj dopad na životní prostředí, což z udržitelnosti činí nejen etickou povinnost, ale i významnou konkurenční výhodu. Integrace principů udržitelnosti jako je lokální produkce a spotřeba, umožňuje podnikům nejen snížit náklady, ale také zvýšit svou odolnost vůči budoucím krizím. Hotel Moráň aplikuje principy udržitelnosti pro svou konkurenceschopnost. Udržitelnost jako konkurenční výhoda: Hotel Moráň O tom, že udržitelnost může být klíčem k úspěchu, ví své hotel Best Western Moráň. Během pandemie covidu, která téměř zastavila cestovní ruch, se jeho vedení rozhodlo pro zásadní transformaci. S cílem vytvořit zdravé a příjemné prostředí pro hosty a zároveň snížit ekologickou stopu hotelu začaly investice do vnitřního i venkovního vybavení.​ Tato snaha se vyplatila, a hotel Moráň se v roce 2023 stal prvním v Praze, který získal národní ocenění Ministerstva životního prostředí Ekologicky šetrná služba spolu s prestižním certifikátem EU Ecolabel, uznávanou značkou kvality v rámci celé EU. Tento výsledek přitáhl pozornost médií a přinesl hotelu skvělé PR.​ Nejen dobré PR, ale i snížení nákladů Zavedená opatření však nevedla pouze ke zlepšení image, ale také k významným úsporám na nákladech a zkvalitnění služeb:​ Roční spotřeba vody klesla o 50 % díky instalaci úsporných vodovodních baterií.​ Spotřeba energie se snížila o 30 % díky nové topné soustavě, přičemž 50 % elektřiny nyní hotel odebírá z obnovitelných zdrojů.​ Došlo k omezení odpadu – hotel již nepoužívá jednorázové toaletní potřeby ani jednoporcová balení jídel.​ Nabídkou lokálních a čerstvých potravin hotel podporuje místní dodavatele a zkracuje uhlíkovou stopu při dodávkách surovin.​ Udržitelných aktivit hotelu se nyní účastní i samotní hosté, což dokazuje, že hotel Moráň oslovuje odpovědně smýšlející spotřebitele.​ Certifikát jako prostředek plnění cílů ESG Po získání certifikátu EU Ecolabel zaznamenal hotel zvýšený zájem ze strany firem podléhajících ESG reportingu. Poptávka vzrostla o 10 %. „Občas se stane, že firmy po nás chtějí zaslat certifikát,“ říká ředitelka hotelu Prachařová. Tento trend by měl dále růst se zvyšujícím se počtem firem, na které bude dopadat legislativa spojená se CSRD a ESG.​ Řada firem, především těch největších, začne vydávat své ESG reporty až v roce 2025 za období od 1. ledna 2024. Tyto společnosti budou vyhledávat certifikované ubytování, například v rámci pořádání svých firemních akcí či jako ubytování pro zaměstnance během pracovních cest, což hotelu Moráň zajišťuje konkurenční výhodu oproti hotelům, které na vlnu udržitelnosti zatím nenaskočily.​ Připravenost na novou legislativu Připravovaná evropská legislativa, jako je Green Claims Directive nebo Empowering Consumers for the Green Transition, brzy nastaví přísnější pravidla pro proklamace o udržitelnosti směrem ke konečným zákazníkům. Hotely, které se budou chtít označovat jako „ekologicky šetrné“ nebo „udržitelné“, budou muset tato tvrzení doložit uznávaným certifikátem. Bez něj mohou být tato označení považována za greenwashing.​ Obviněním z možného greenwashingu se nevyhnul ani největší rezervační portál ubytování - Booking.com , který byl nucen v roce 2024 přepracovat svůj program Travel Sustainably. Nově zahrnuje pouze hotely s ověřenými národními či mezinárodními certifikáty udržitelnosti. V Česku je takových hotelů stále velmi málo, což dává hotelu Moráň jasnou konkurenční výhodu a pro ostatní hotely signál, kam směřovat svůj rozvoj.​ Prozatím konkurenční výhoda, v budoucnu nutnost Poptávka po udržitelných službách mezi spotřebiteli rok od roku roste, což potvrzuje řada výzkumů a dat (Statista, Eurobarometr, apod). Hotel Moráň nejenže splňuje tyto požadavky, ale jde příkladem pro ostatní a svou cestu sdílí na webových stránkách.  Best Western Moráň ukazuje, že udržitelnost může být nejen odpovědným krokem, ale i byznysovým přínosem.​ Více o udržitelných krocích hotelu Moráň se dozvíte zde: hotelmoran.cz/hotel/udrzitelnost/

  • Pozitivní lobbing: DM Drogerie

    Ačkoli je pozitivní lobbing zatím spíše výsadou nevládních organizací a sociálních podniků, najdeme i privátní společnosti, které se o dění ve společnosti zajímají a vysílají do ní signály k pozitivní změně.  Téma, za které lobbují, se jich pravděpodobně týká a mohou tuto snahu využít pro budování image. Anebo, naopak svou pověst použít k dosažení změn k lepšímu pro lidi, kteří si kupují jejich výrobky. Pozitivní lobbing je jedna z aktivit, kterou lze zahnout do pro některé vágního „G“.  Je lobbing špinavá práce? Lobbing, tedy snaha ovlivnit politická rozhodnutí vlády, je často považován za morálně pochybnou činnost, která škodí spravedlivému a účinnému vytváření politik. Považujeme ho za doménu úzkého kruhu lidí, kteří hájí u zákonodárců jen své zájmy.   I kvůli této pokřivené pověsti jsme zapomněli, že lobbing hraje zásadní roli v dialogu mezi tvůrci politik a veřejností. A pozitivní lobbing firem může být jedním z nástrojů, který jej opět nasměruje na lepší cestu.    Společnost DM Drogerie zkouší působit na změnu skrze tzv. "pozitivní lobbying". Menstruace není luxus V našem nákupním košíku se ocitne různé zboží, ale jen některé je opravdu nutné koupit. A jasným zástupcem oné nepostradatelné kategorie jsou menstruační potřeby pro ženy. Samy ženy, ačkoli je potřebují průměrně 2000 dní v životě, většinou ani nevědí, že jsou zatížené 21% DPH podobně jako třeba cigarety či alkohol.   Představuje to jednu z nejvyšších daní v Evropě. Polsku se menstruační potřeby zdaňují například 5% sazbou DPH, v Německu 7% a ve Velké Británii dokonce 0% sazbou.     Dm mimo podpory lobby za snížení DPH rozjelo kampaň , ve které o menstruaci otevřeně komunikují, boří tabu s ní spojená a upozorňují na menstruační chudobu, kdy si ženy nemohou dostatek pomůcek vůbec dovolit koupit .  „V dm zastáváme názor, že by se téma menstruační chudoby mělo stát veřejným, protože je důležité, aby všechny ženy a dívky měly přístup k menstruačním potřebám. Jsou totiž nutností, ne luxusem,“  říká Jiří Peroutka, manažer komunikace dm.  Budování brand image skrz pozitivní lobbing Dm s tématem spojila také další aktivity . Zákazníkům připravila ve věrnostním programu netradiční kupon na 21× více bodů, a to na nákup libovolného množství menstruačních kalhotek a kalíšků, které jsou nyní trendy ekologickou formou menstruačních potřeb.  Společnost dm také darovala menstruační potřeby v hodnotě 1 milionu korun organizacím Sola pomáhá a Člověk v tísni, které se řešením menstruační chudoby zabývají.  Dm má v ČR silný hlas, který veřejnost slyší, a ačkoli pravděpodobně nikdo ze společnosti dm osobně u žádného politika nelobboval, svými aktivitami téma pomohli zviditelnit.  Více o kampani naleznete v  tiskové zprávě společnosti dm.  Více o pozitivním lobbingu si můžete přečíst například v  článku prestižní vysoké školy HEC Paris , kde se pozitivním lobbingem zabývá profesor EU práva Alberto Alemanno.

  • Turistika beze stop - E.ON

    Důležitou součástí ESG v oblasti S (Sociální) je nejen budování vztahu se zákazníky, ale také jejich edukace a spolupráce s klíčovými partnery. A pokud se spojí příjemné s užitečným, jde o dvojnásobný dopad. Každý ze zákazníků může být například turistou. Po Česku nebo v zahraničí. A turismus je globální fenomén, který má obrovský dopad na místní životní prostředí a lidi. Pozitivní, ale i negativní. A jde o téma, se kterým se může skrze své zákazníky a zaměstnance vlastně ztotožnit většina firem. Jak se pohybovat v přírodě vám poradí projekt od E.ON - turistika beze stop Jak na udržitelný turismus? V rámci projektu Turistika bez stop  se společnost E.ON spojila s řadou odborných organizací, jako je Klub českých turistů, CzechTourism, Agentura ochrany přírody a krajiny ČR, Ministerstvo životního prostředí, Mapy.cz a další, aby společně podpořily odpovědné cestování a šetrné chování v přírodě. Motto zní Turistika beze stop. Projekt je součástí širší strategie společnosti E.ON zaměřené na udržitelnost a snižování uhlíkové stopy. Ochrana životního prostředí je odpovědností nás všech. Společnost se zavázala dosáhnout uhlíkové neutrality do roku 2050 , přičemž do roku 2030 chce snížit své emise o 75 % oproti roku 2019  a do roku 2040 dosáhnout 100% snížení emisí  ve svých přímých operacích (Scope 1 a 2). Ostatní nepřímé emise (Scope 3) plánuje snížit o 50 % . Tento cíl je podporován dekarbonizačními řešeními a chytrými produkty, jako je podpora zelené energie, instalace fotovoltaických elektráren či tepelných čerpadel . E.ON věří, že každý krok směrem k udržitelnosti je důležitý, včetně podpory odpovědného cestování a ekologických iniciativ, jako je právě Turistika bez stop . Projekt byl spuštěn v roce 2024 s cílem podpořit udržitelné chování v přírodě  prostřednictvím tzv. Manifestu ohleduplného turisty , který obsahuje desatero zásad. Kromě osvěty pomáhá i odlehčit přetíženým turistickým trasám , a to díky doporučením méně známých, ale atraktivních lokalit . V rámci spolupráce s DVTV  vznikla série videí, která představují nové možnosti pro udržitelnější turistiku. Turistika beze stop a desatero ohleduplného turisty  Plánuji dopředu  – zjišťuji informace o destinaci a vybírám udržitelné možnosti. Cestuji odpovědně  – pokud je to možné, volím vlak či jiné šetrnější způsoby dopravy. Nenechávám za sebou stopy  – dbám na minimalizaci dopadu své návštěvy. Měním jen k lepšímu  – pomáhám místu, například sbíráním odpadků. Nepřeceňuji své síly  – dopředu se připravuji na cestu. Vyhledávám zážitky  – cestuji pomaleji, více poznávám okolí. Beru ohled na ostatní  – chovám se ohleduplně k lidem i přírodě. Respektuji pravidla  – držím se vyznačených tras, před cestou si ověřím případná omezení. Jsem jen hostem  – cestuji s úctou k místu, které navštěvuji. Vím, u koho utrácím  – podporuji místní ekonomiku, nakupuji u farmářů a lokálních výrobců. Součástí projektu jsou také doporučené trasy , které zahrnují nejen zajímavé turistické cíle, ale také např. ekologické aktivity či možnosti nákupu u místních farmářů a výrobců . Jak na udržitelné projekty? Zábavně a interaktivně Projekt Turistika bez stop  přináší i doprovodné aktivity , jako jsou kešky umístěné na trasách  nebo interaktivní hra GEOFUN , která nabízí zábavný zážitek pro děti i dospělé. Tento projekt je jedním z konkrétních kroků E.ON na cestě k udržitelnosti. Jeho cílem je nejen motivovat jednotlivce k šetrnějšímu chování v přírodě, ale také šířit povědomí o ochraně životního prostředí a propojit ekologické aktivity se smysluplnou podporou komunit a odpovědným turismem. Klíčovou roli v projektu hraje spolupráce s odborníky z různých oblastí, kteří se podíleli na tvorbě Manifestu ohleduplného turisty a na samotném projektu např. při vytipovávání zajímavých tras a turistických cílů.  Na projektu se podílí Klub českých turistů, CzechTourism, Agentura ochrany přírody a krajiny ČR, Ministerstvo životního prostředí, Mapy.cz , Ekoškola, Green Cat, We Love Šumava, Zámek Lednice, Ústav výzkumu globálních změn Akademie věd ČR, Cirkulární akademie, Enviweb, Povodí Vltavy, Gastromapa a Seznam Brand Studio. Společným úsilím propojují odborné instituce, veřejný sektor i soukromé iniciativy s cílem dosáhnout co největšího dopadu a podpořit udržitelné cestování. Zdroj: Turistika beze stop a Cesta k uhlíkové neutralit ě

Zobrazit vše

Další stránky (22)

  • Wienerberger | ESG v praxi.cz

    < Back Wienerberger Na otázky odpovídá Kristýna Vobecká, ESG managerka 1. Co znamená ESG směrem k vašemu byznysu? ESG pro nás znamená kvantifikovatelné cíle a strategii, jak jich v oblastech, které ESG postihuje, dosáhnout. A za tím se samozřejmě skrývají také konkrétní projekty z daných oblastí. Přímo pro byznys stavebnictví to podle mě hlavně znamená cestu k dekarbonizaci a co největší snižování dopadů výroby na životní prostředí. Samozřejmě to pro nás také znamená nové požadavky na ESG reporting, na kterém již pracujeme. 2. Kde vidíte přínos v udržitelnosti pro vaši firmu? Udržitelnost není přínos ale nutnost. Už podstata toho slova však skrývá svůj hlavní přínos – firmy, které bude ke svému podnikání přistupovat udržitelně, se také na trhu dlouhodobě udrží a budou schopné reagovat na to, co nám budoucnost přinese. 3. Kde naopak rizika, těžkosti? Riziko pro náš trh může být v tom, že představy firem o udržitelnosti se mohou značně lišit a to, co firmy o svých udržitelných strategiích tvrdí, nemusí být nutně skutečně udržitelné. To by měl snad částečně ošetřit ESG reporting a další evropské směrnice, například ta proti greenwashingu. 4. Co jsou ve vašem sektoru stěžejní témata v oblasti udržitelnosti/ESG, na která se zaměřuje nebo to máte v plánu? Jak jsem již zmiňovala, jedná se hlavně o pilíř E, tedy dekarbonizace, cirkulární ekonomika, ochrana biodiverzity. Ale sociální odpovědnost je také velmi důležitá, to pro nás znamená podpora komunit v okolí našich závodů, starost o zaměstnance a důraz na bezpečnost práce, projekty na podporu znevýhodněných a lidí v nouzi nebo třeba diverzita našich pracovních týmů, kde se dlouhodobě snažíme podporovat % žen v našich řadách. Etika podnikání, antikorupční politika, transparentnost řízení podniku – to potom vnímáme jako dlouhodobou nezbytnost a samozřejmost. 5. Co byste doporučili firmám, které s ESG začínají? Nebojte se toho a prostě začněte. Také bych doporučila začít analýzou současného stavu a materiality a potom si aspoň na částečný úvazek najmout někoho, kdo se tomuto tématu bude dlouhodobě interně věnovat. A nakonec, pokud to myslí „upřímně“, by mělo být ESG prioritou vedení společnosti, aby to mělo skutečný dopad do strategie a fungování dané firmy. Previous Next

  • Ochrana osobních údajů | ESG v praxi

    Zásady ochrany osobních údajů návštěvníků webu ESG v praxi. Ochrana a zpracování osobních údajů Na této stránce informujeme návštěvníky tohoto webu o způsobech zpracování osobních údajů. Správcem osobních údajů je společnost provozovatel webu www.esgvpraxi.cz Veronika Doubnerová. Dále také jen Správce. Správce při zpracování osobních údajů dodržuje povinnosti stanovené právními předpisy, zejména zákonem č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů a obecným nařízením Evropského parlamentu a rady (EU) 2016/679, o ochraně osobních údajů (GDPR). Provozovatel webu www.esgvpraxi.cz není povinnen ve smyslu GDPR jmenovat pověřence pro ochranu osobních údajů. Na webu www.esgvpraxi.cz se sbírají osobní údaje: e-mail, jméno a příjmení návštěvníků, pouze obecná data o návštěvnosti, která sbírá přímo systém Wix. Nakládání s osobními údaji probíhá plně v souladu s platnými právními předpisy, včetně obecného nařízení o ochraně osobních údajů (GDPR). S jakýmikoliv připomínkami je možné obrátit se na adresu esgvpraxi@gmail.com . Tato pravidla jsou účinná od 8. 3. 2023.

  • SIKO Koupelny & Kuchyně | ESG v praxi.cz

    < Back SIKO Koupelny & Kuchyně Na otázky odpovídá Lenka Lehečková, Communications Manager 1. Jak vnímáte ESG směrem k vašemu byznysu? Především jako komplexní téma, které zasahuje do všech aktivit našeho podnikání, jak do byznysu samotného, vztahů tak i do našich investic, s přesahem ke společenské odpovědnosti. Co se týče našeho byznysu, zavázali jsme se, že budeme usilovat o uhlíkovou neutralitu, podporovat obnovitelné zdroje energie, …celkově usilovat o větší udržitelnost našeho podnikání. Previous Next

Zobrazit vše
bottom of page