top of page

Expertní dobrovolnictví - Laskavý šálek od Tchibo

Expertní dobrovolnictví zaměstnanců firem může mít hluboký a pozitivní dopad na ně, komunitu i samotné firmy. Tato forma angažovanosti umožňuje zaměstnancům uplatnit jejich odborné dovednosti a znalosti mimo tradiční pracovní prostředí, například při práci pro neziskové organizace nebo komunitní projekty.


Zaměstnanci se nejenže učí nové dovednosti a rozvíjejí své sociální a profesní sítě, ale také získávají nový pohled na problémy, kterým čelí jejich komunity. Pro firmy toto představuje příležitost ukázat své sociální závazky a posílit korporátní kulturu založenou na společenské odpovědnosti a vzájemné podpoře.

Kromě toho expertní dobrovolnictví zvyšuje spokojenost a motivaci zaměstnanců, což vede k lepším pracovním výkonům a snížení fluktuace zaměstnanců.


Tímto způsobem dobrovolnictví slouží jako most mezi firemním sektorem a společností.


Zaměstnanci se mohou zúčastnit programu Laskavý šálek formou odborného dobrovolnictví v sociálních kavárnách.
Zaměstnanci se mohou zúčastnit programu Laskavý šálek formou odborného dobrovolnictví v sociálních kavárnách.

Laskavý šálek

Když se řekne Tchibo, pravděpodobně si představíte šálek voňavé kávy, za značkou se ovšem skrývá i velká inspirace v oblasti odpovědného podnikání a ESG.

Společnost Tchibo dlouhodobě pomáhá s udržitelným pěstováním kávy farmářům v rovníkové oblasti „kávového pásma“. V roce 2019 se rozhodli předávat své kávové a prodejní know-how také sociálním kavárnám, které zaměstnávají lidi s různým hendikepem. 


Program Laskavý šálek probíhá formou expertního dobrovolnictví v rámci workshopu přímo v sociálních kavárnách. Zaměstnanci společnosti Tchibo předávají klientům své odborné znalosti i praktické rady nejen v přípravě kávy, ale i při obsluze zákazníků. Během workshopu, ušitého na míru, si klienti získané znalosti rovnou vyzkouší. Ročně takto Tchibo zdarma proškolí zhruba 80 zaměstnanců sociálních kaváren. 


V minulém roce Tchibo rozšířilo program o nový modul, který umožňuje klientům získat cenné zkušenosti přímo v obchodech Tchibo. Formou stáže si klienti vyzkouší běžný provoz v některé z prodejen v Praze v OC Atrium Flora, v Centru Novodvorská Plaza, či v Olomouci v OC Šantovka. 


Cílem programu je poskytnout klientům reálný náhled na fungování obchodu a přiblížit je k návratu do běžného pracovního prostředí. 


Závěrem

Laskavý šálek není jen o poskytování know-how, ale také o vzájemném obohacení a posilování hodnot solidarity a lidskosti. Tchibo tak dává prostor nejen pro kvalitní kávu, ale také podporu a pomoc těm, kteří ji potřebují. 


Zdroje:



Comments


bottom of page