top of page

Etický kodex společně se zaměstnanci - Martinus

Etický kodex je součástí pilíře G – řízení společnosti.

Představuje základní rámec, který pomáhá firmám definovat jejich hodnoty, zásady a chování nejen vůči zaměstnancům, ale také ve vztahu k obchodním partnerům, zákazníkům a komunitám, ve kterých působí.

Z pohledu ESG (environmentální, sociální a správní faktory) je etický kodex důležitým nástrojem pro podporu odpovědného a udržitelného podnikání.


Dává jasnou strukturu pro to, jak firma jedná v souladu s ESG hodnotami, čímž posiluje její reputaci a zvyšuje atraktivitu pro investory a partnery, kteří kladou důraz na udržitelnost.



V knihkupectví Martinus do tvorby svého Etického kodexu zapojili zaměstnance z různých pozic a komunit. Díky jejich úsilí vznikl dokument, který formuluje zásady férového a profesionálního jednání s důrazem na respektování odlišnosti jedinců. 


Neděláme rozdíly – Etický kodex, který inspiruje k inkluzi a odpovědnosti


V dnešní době je stále důležitější, aby firmy přistupovaly k diverzitě a inkluzi jako ke klíčovým aspektům svého podnikání. Krásným příkladem toho, jak lze hodnoty spravedlnosti a rovného zacházení zakotvit do firemní kultury, je projekt "Neděláme rozdíly", který představuje závazek inkluzivního přístupu k zaměstnancům i zákazníkům.

Tento etický kodex, který je prezentován prostřednictvím knihkupectví Martinus, ukazuje, jak je možné ve firemní praxi zohlednit hodnoty diverzity, rovnosti a respektu. Firma se v něm zavazuje k tomu, aby každý člověk – bez ohledu na věk, pohlaví, rasu, sexuální orientaci, náboženství nebo fyzické schopnosti – měl stejné příležitosti a byl respektován ve všech oblastech firemní činnosti.


Klíčové prvky kodexu:

  • Rovné příležitosti: Žádná diskriminace na základě jakýchkoliv osobních charakteristik.

  • Respekt ke všem: Důraz na spravedlivé jednání a respekt ke každému jednotlivci, ať už zaměstnanci, nebo zákazníkovi.

  • Podpora diverzity: Proaktivní přístup k diverzitě a inkluzi v pracovním prostředí.


Dokument zároveň podporuje otevřenou komunikaci a sdílení nápadů mezi zaměstnanci. Díky firemní sociální síti má každý možnost přispět svým hlasem a ovlivnit tak firemní kulturu. I podněty od zákazníků jsou pro Martinus stejně tak důležité a mohou se odrážet na zlepšování služeb a postojů firmy.


Etický kodex knihkupectví Martinus si můžete prohlédnout zde: https://www.martinus.cz/nedelame-rozdily 


Comments


bottom of page